Pro nezasvěcené jsou dohody o mediaci, jak napovídá jejich název, dohodami, které vznikají z procesu mediace. Mohou vyžadovat, aby se strany zapojily do spolupráce při řešení svých rozdílů, ať už prostřednictvím kompromisu nebo jinými prostředky. Zajímavé je, že to, co podniky nabízejí jako zákaznický servis a dokonce i marketingové úsilí, má mnoho společného s mediacemi, které probíhají aktivně a pasivně ve světě komunikace. Mějte na paměti, že tato diskuse se méně týká právního aspektu, ale spíše obchodních komponentů, pojďme se podívat, jak mohou principy a myšlenky vyjádřené v dohodě o mediaci hrát strategickou roli v tom, aby vaše reklamní snahy vzkvétaly.
- Dohody o mediaci jsou založeny na přítomnosti, probíhají, když jsou všechny strany ve sporu aktivně zapojeny do hledání řešení. Podnik, který chce poskytovat vynikající zákaznický servis, musí tuto koncepci praktikovat; musí se zapojit do rozhovorů a prokázat ochotu naslouchat obavám a zpětné vazbě.
- Dohody o mediaci mohou vyžadovat, aby strany dosáhly konsensu změnou svého chování a pochopením perspektiv ostatních zapojených do sporu. V mnoha ohledech jsou marketingové strategie a plány komunikace se zákazníky určeny k tomu, aby pomohly stranám dosáhnout tohoto kroku. Prezentace nejlepších řešení jejich problémů je tím, o čem efektivní reklama je.
- Když odborníci na veřejné vztahy zprostředkovávají diskuse mezi značkami a jejich publikem, snaží se vyřešit nesrovnalosti, které vznikly mezi oběma. Například, když byl PR tým Královské rodiny povolán, aby vyřešil nesrovnalost ohledně Prince Harryho a Megan Markle, kteří byli aktivně zapojeni do ochrany volně žijících živočichů, zatímco zároveň pronášeli projev na Eco Age’s Green Carpet Fashion Awards, setkali se s dialektickými otázkami od zvědavých členů publika. Mediace se přesto uskutečnila, její účinek byl okamžitě patrný.
- Vyjednávání o podmínkách přítomnosti značky na sociálních médiích zahrnuje mnoho věcí. Je to dobrodružství, ve kterém se vedoucí pracovníci snaží dosáhnout konsensu o tom, jak bude značka komunikovat a jak bude vnímána. V tomto scénáři zahrnuje největší vyjednávání čas – značky musí zohlednit náklady na příležitosti spojené s investováním tolika pracovních hodin každý týden do zůstávání aktivní na různých kanálech.
- Aby došlo k dohodě o mediaci, musí se lidé opravdu seznámit s tím, jak mediace funguje.
- Marketingové strategie nepřicházejí s plány pro případ, že nastanou problémy a spory. Podobně musí podniky zdůraznit svou flexibilitu a ochotu hledat řešení nečekaných problémů.
- I když není příliš pravděpodobné, že by influencer uzavřel dohodu o mediaci se značkou, předpokládejme, že to možné je. V tomto případě je to influencer, kdo dostává kompenzace, zatímco značka dosahuje konsensu ohledně zprávy, kterou by chtěla prezentovat.
- Marketingové smlouvy a dohody nejsou cizí právnímu žargonu. Od Obecných obchodních podmínek po klauzule, které umožňují společnosti ukončit reklamní smlouvu, se značky spoléhají na tyto dokumenty, aby se věci pohnuly. Podobně mohou dohody o mediaci obsahovat podobné klauzule, které pomohou společnosti pokračovat, pokud dohoda nesplňuje očekávání.
- Také nejsme cizí právnímu jazyku. To znamená, že kdykoli je dohoda o mediaci podepsána, v jistém smyslu se ptáme sami sebe „může být dohoda o mediaci zrušena?„
- Vzhledem k kulturním a sociálním rozdílům mohou být dohody o mediaci snadno neúčinné. Trhy nejsou cizí kulturním úvahám; v digitálním marketingu musíme používat správný jazyk a udržovat stálou bdělost, abychom zajistili, že naše strategie zůstane relevantní a efektivní.
Pro více informací o procesech mediace můžete navštívit stránku Wikipedie o mediaci.